photo banner-598x80-001a_zps49a50159.gif

Monday, April 1, 2013

Melindungi kulit

masalah kulit dan minyak kelapa dara

Kebanyakan krim kulit mengandungi bahan kimia yang tidak sesuai untuk kulit anda. Banyak laporan dan kajian menunjukkan bahawa bahan tambahan dan pengawet dalam krim boleh diserap melalui kulit dan ia boleh mendatangkan kesan sampingan terhadap kesihatan. Malah mereka yang memiliki kulit sensitif tidak boleh menggunakannya sama sekali. Ia boleh menyebabkan kulit ruam atau kulit mereka berubah merah dan mengalami kegatalan.


Sebahagian besar bahan kimia sintetik yang ditemui dalam krim berpotensi untuk merosakkan kulit anda dengan meningkatkan jumlah radikal bebas yang dihasilkan pada lapisan kulit.

Contohnya octocrylene ia tidak berbau, apabila disapukan pada kulit, octocrylene boleh meresap ke dalam lapisan bawah kulit anda, di mana ia boleh berinteraksi dengan sinar ultraviolet dari matahari, yang menghasilkan radikal bebas.

Radikal bebas mempunyai potensi merosakkan DNA yang ditemui dalam sel. Jika digunakan secara berterusan akan menyebabkan masalah kanser kulit. Kita sentiasa terdedah kepada radikal bebas hampir setiap masa, dari makanan yang anda makan dan persekitaran. Radikal bebas boleh menghasilkan toksid dan menyebabkan berlakunya keracunan.

Minyak Kelapa dara untuk kulit sihat



masalah kulit dan minyak kelapa dara Pernah melihat bahawa orang-orang yang tinggal di kawasan asia dan tropika memiliki kulit yang halus dan lembut, kulit yang kelihatan sihat? Ini adalah disebabkan mereka mengamalkan diet berasaskan kelapa.

minyak kelapa dara adalah krim semulajadi yang baik untuk kulit yang sihat. Ia adalah dari sumber semulajadi dan organik dan memiliki sifat antioksidan. Antioksidan membantu menentang radikal bebas. Ia dapat menghalang kerosakan kulit agar kulit kelihatan muda dan sihat.

Minyak kelapa dara sesuai untuk semua jenis kulit. Ia mudah diserap ke dalam kulit anda dan tidak meninggalkan kesan berminyak. Jika anda menggunakan secara teratur, ini akan membantu untuk menyembuhkan dan memperbaiki kulit anda dari masa ke masa. Kulit anda akan sentiasa lembut dan halus.

Berikut adalah beberapa kaedah bagaimana minyak kelapa dara dapat memperbaiki kulit :

* Ini membantu mencegah kulit berkerut dan penuaan awal
* Ini membantu melindungi anda daripada matahari dan udara
* Ini membantu melindungi daripada kanser kulit
* Ini membantu untuk mengelakkan kerosakan kulit.
* Hal ini membantu untuk mencegah kulit kering, kasar, gatal, dan kulit bersisik
* Ini dapat membantu untuk memperbaiki penampilan kulit anda jika anda mempunyai psoriasis atau ekzima

Gunakan minyak kelapa dara sepertimana menggunakan losyen. Membersihkan wajah anda terlebih dahulu, dan kemudian sapukan pada kulit muka untuk memiliki kulit muka yang halus.

testimoni sembelit minyak kelapa dara - BioVCO

testimoni sembelit minyak kelapa dara - BioVCO

No comments:

Post a Comment